x تبلیغات
aasblog

نکات مهم حقوقی ثبت برند تجاری در دوران کرونا

 نکات مهم حقوقی ثبت برند تجاری در دوران کرونا مقوله ای است که در زیر به آن پرداخته ایم.کارت بازرگانی فوری علامت تجاری (Trademark) در واقع عبارت از علامت مشخصه ای می شود که وجوه تمایز اجناس، کالاها و یا سایر خدمات مربوط به یک شخص اعم از حقیقی یا حقوقی است. منشاء علامت تجاری به زمان های گذشته برمی گردد. در گذشته ها گروه هایی مانند صنعتگران و هنرمندان امضاء یا مهر تخصیص یافته خویش را بر روی محصولات یا آثار هنری خود بر جای می گذاشتنند.

این علامت ها به مرور زمان و در نهایت، سیر تکامل خود را به سمت و سوی حمایت و ثبت علائم تجاری تا انواع امروزی خود سپری کردند. علامت تجاری به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که کالاها و خدمات مورد نیاز را بر مبنای علامت تجاری خاصی که طبیعت یا ماهیت و یا کیفیت محصول ارائه شده از سوی مشتریان و خدمات آن را مشخص می کند، انتخاب و خریداری کنند.

بازگشت ثبات اقتصادی در شرایط حال حاضر دنیا که جهان دست به گریبان با بیماری همه گیر کروناست، بهبود وضعیت معیشتی مردمان حتّی در سطوح بین المللی نیز به چالش هایی کشیده شده است. به واسطه تفکرات سیستماتیک و کارآمد از سوی اشخاص کاردان، مسئول و دلسوز که برای آحاد جامعه روشی قابل قبول تلقی شود، در ضمن دارا بودن سرمایه گذاری ولو اندک می توان به نحو قابل توجّهی از بار سنگین هزینه های اقتصادی متحمل شده کاست.

فی المثل گزینش فارغ التحصیلان رشته های اقتصاد بر مبنای آزمون های استاندارد و بر حق و شایسته سالاری در جامعه از راهکارهایی است که جای تفکر دارد. اقتصاد علمی است که ارتباط مستقیم با این حیطه دارد و به عنوان یک پیشنهاد می تواند راهگشا باشد. لازم به ذکر است این علم به تحلیل تولید، توزیع، مصرف کالا و خدمات محصول می ‌پردازد.

در مواردی که میزان مناسبی از سرمایه در دسترس اشخاص است، ایده مناسبی را جهت مطرح سازی و بالطبع فروش بیشتر می بایست پیاده سازی کرد. یکی از این ایده ها را می توان ثبت برند تجاری دانست.

ذکر مراحل و نکات مهم حقوقی ثبت برند تجاری در دوران کرونا

از آن جا که ثبت یک برند تجاری در کرونا، به دلیل قوانین حاکم بر کشور و تا بازگشت کامل سلامتی به جامعه، حتی الامکان از طریق فضای مجازی و سامانه های آنلاین صورت می ‌گیرد، لذا اشاراتی به اهم موارد به منظور آگاهی متقاضیان ثبت برند تجاری را داریم:

  •  ثبت نام تجاری در صورت امکان پیش از سایر رقبا می تواند در پیشی گرفتن در تجارت و ربودن این برگ برنده، قدمی موثر باشد. نخستین گام ثبت برند، تعیین نام آن برند یا علامت تجاری است. نام منتخب نمی بایست پیش از این به ثبت رسیده باشد. جهت اطلاع از قوانین حاکم بر برندهای تجاری و گزینش نام یک برند به طور قانونمند و استعلام آن، سازمان ثبت این امکان دسترسی را فراهم آورده است.
  • استعلام گیری از برند تجاری قبل از به ثبت رسانیدن آن به طریقی صحیح، کامل و قانونمندانه از منابع معتبر، اقدامی است اولیه و اساسی که توسط آن می توان از ثبت کردن و یا عدم به ثبت رسانیدن آن مطلع شد. چرا که دانستن ثبت برندی که دقیقا و یا مشابه برند تجاری مورد نظر شخص است، در تصمیم گیری به منظور مواردی مثل تغییر نام برند مذکور موثر است. به عنوان نمونه بررسی این که برند ثبت شده مد نظر افراد به زبان لاتین است و یا خیر. چون اگر قصد به ثبت رسانیدن برند تجاری هست و برندی دیگر در سیستم از هر نظر (ولو آوایی، تلفظ و ...) شبیه به برند تجاری به ثبت رسیده و در یک طبقه باشند، بهتر است از ثبت برند مذکور صرف نظر کرد. چون محتمل است ثبت برند مورد نظر شخص صورت نگیرد.
  •  همچنین اگر برند تجاری مد نظر به زبان لاتین باشد، بهتر است نسبت به تهیه و دریافت کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بازرگانی اقدام به عمل آمده باشد. البته برای ثبت برند لاتین بدون دارا بودن کارت بازرگانی هم می توان از کارت بازرگانی فردی مورد اعتماد نیز استفاده و برند تجاری لاتین مورد نظر را ثبت نمایید.
  •  آگاهی از طبقه و یا طبقات درخواست شده برای برند و دستیابی به طبقه بندی مد نظر آن برند تجاری که بر مبنای حیطه فعالیتش، مجوزهایی را اخذ کرده، توسط سازمان ثبت برند در اختیار کاربران قرار می گیرد.
  •  مرحله بعدی پس از استعلام گیری برند و داشتن اطمینان بالا از احتمال ثبت شدن برند مورد نظر، تنظیم صحیح و اصولی اظهارنامه برند و یا نام تجاری با صرف وقت کافی، صبر و حوصله و در کمال دقت، و ارسال آن به منظور ثبت در اسرع وقت با همان عنوان یا طراحی خواسته شده است.
  •  مرحله بعدی پس از اتمام تکمیل، اظهارنامه در صف طویلی از نوبت به منظور بررسی کارشناسانانه اداره ثبت علائم تجاری قرار می گیرد. در صورت ثبت برند، تاریخ اعتبار فرم از روز ارسال اظهارنامه محاسبه می گردد که این موضوع در نهایت منفعت متقاضی ثبت برند و البته آثار حقوقی را نیز داراست.
  •  عدم افشای نام برند و علامت تجاری قبل از ثبت نهایی و کامل آن، مورد دیگری از نکات مهم حقوقی ثبت برند تجاری در دوران کرونا است. زیرا ممکن است موجب سوء استفاده‌های احتمالی گردد که غیرقابل جبران و یا دارای بار مالی سنگین و گزافی باشد.

ثبت برند برای چندین مالک

اگر ثبت برند مورد نظر به نام بیش از دو شخص (اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی) صورت گیرد، به این معناست که مالکان برند و یا مارک مذکور دو یا چندین شخص هستند. لذا برای تک تک مالکین متقاضی سهام شرکت می بایست اقدام ثبت نام در سامانه ثبت با مالکیت معنوی انجام پذیرد و در ضمن میزان درصد مشارکت صاحبان سهام نیز معین شود.

https://danasabt.ir/

در دنیای معاصر خیل کسب و کارها و مشاغل متاثر از شرایط موجود و شیوع ویروس همه گیر کروناست و بدون شک بعد اقتصادی هم فراز و نشیب هایی را به طور ناخواسته متحمل شده است.

روکش دندان چیست ؟ کاربردهای آن کدام است؟

 روکش دندان پوششی است که روی دندانی که در اثر پوسیده شدن و دیگر آسیب­ها، مقداری از نسج آن برداشته شده، قرار داده می شود. بهترین دکترایمپلنت در رشت اگر پوسیدگی دندان سطحی باشد و به موقع برای درمان آن اقدام شود، نیاز به برداشتن نسج به میزان زیاد، ندارد. اما اگر پوسیدگی دندان عمیق شده باشد، ضمن برداشتن نسج، برای بازسازی دوباره، از روکش دندان استفاده می شود. با کمک روکش دندان، دندان را می توان حفظ کرد و تا چندین سال از آن بهره برد.

کاربردهای روکش دندان

گاهی اوقات در اثر ضربه ای که به دهان وارد می شود، دندان شکسته می شود. اگر میزان شکستگی کم باشد، با مواد مخصوصی می توان آن را پر کرد. اما اگر میزان شکستگی بزرگ باشد، روکش دندان برای ترمیم دندان استفاده می شود.

علاوه بر این، دندان هایی که به طور مادرزادی شکستگی دارند، مانند دندان میخی شکل یا دندان های کوچکتر از حد نرمال و نامتناسب، با کمک روکش دندان قابل بازسازی هستند.

در مواردی که سایش دندان ها موجب از بین رفتن سطوح دندانی شده است، روکش دندان قادر به ترمیم آن خواهد بود.

در مورد دندان هایی که رنگ نامتعارف و بدی داشته و در زیبایی ظاهر فرد تاثیر منفی دارند، نیز روکش دندان کارگشا است.

مهمترین و اصلی ترین کاربرد روکش دندان، در مواقعی است که دندان تحت درمان ریشه قرار گرفته باشد. زیرا دندانی که تحت درمان ریشه قرار می­گیرد، آبی که در توبولهای عاجی دندان وجود دارد، از دست رفته و دندان مستعد شکستن قرار می گیرد. به همین خاطر لازم و ضروری است که دندانی که عصب کشی شده است، حتما روکش شود.

قبل از روکش دندان، از نسج داخل ریشه برای بازسازی تاج دندان کمک گرفته می شود. یک پست ریختگی ساخته شده و روکش دندان روی تاج پست قرار میگیرد. پست از نسج باقیمانده تاج محافظت می کند.

گاهی اوقات زمانی که به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنیم، شاهد این هستیم که چند دندانپزشک برای دندان ما که قرار است عصب کشی و روکش شود، با هم مشورت می کنند. دلیل این امر این است که زمانی که پوسیدگی دندان عمیق است، ضمن درمان ریشه و برداشت پوسیدگی، نیاز به جراحی لثه است تا طول عاج افزایش داده شود. لذا لازم و ضروری است که دندانپزشکان جراح لثه، متخصص درمان ریشه و متخصص پروتز بیمار را ویزیت کرده و هر کدام بسته به تخصص خود، بهترین تصمیم را بگیرند. گاهی ممکن است جراحی لثه به دندان های مجاور آسیب بزند. و یا ممکن است دندان با توجه به میزان آسیبی که پیدا کرده، توانایی تحمل روکش را نداشته باشد. چنانچه نگه داشتن دندان منطقی نباشد، دندان کشیده شده و ایمپلنت جایگزین آن می شود.

نحوه انجام روکش دندان

برای قرار گرفتن روکش دندان ایمپلنت های فک بالا نیاز به 6 ماه انتظار و فک پایین، 4 ماه زمان نیاز است تا ایمپلنت در استخوان جوش بخورد و بعد از آن پروتز بارگذاری شده و روکش دندان نصب می شود.

برای کار گذاشتن روکش دندان، اقدامات متعدی نیاز است. ابتدا دندانپزشک متخصص، وضعیت دندان را از لحاظ موقعیت، شرایط فک، وجود فضای کافی و غیره مورد بررسی قرار می دهد. چنانچه بیمار شرایط ذکر شده را داشت، مراحل بعدی انجام می شود.

مرحله بعد تراش پوسیدگی ها و سپس ترمیم جای خالی با موادی مانند آمالگام و کامپوزیت، صورت می گیرد.

در جلسات بعدی مراجعه بیمار، پایه فلزی روکش که در لابراتوار ساخته شده روی دندان تطبیق داده می شود تا اگر بیمار احساس مطلوبی با آن ندارد، ایرادات آن برطرف شود. رنگ روکش نیز در این مرحله انتخاب می شود.

در مراجعه بعد، روکش که دارای سطح پرسلن یا چینی است، روی دندان سوار شده و دندانپزشک وضعیت بیمار را بررسی کرده و رضایت بیمار نسبت به وضعیت جدید را می­سنجد. چنانچه اگر ایرادی وجود داشته باشد، رفع می شود.

مواد تشکیل دهنده روکش دندان

روکش دندان همانند دیگر پروتز های دندانی، باید به گونه ای ساخته شود که با بدن سازگار بوده و مواد سمی ایجاد نکند. همچنین قابلیت زنگ زدن نداشته باشد. زیرا محیط دهان همیشه مرطوب بوده و مدام در معرض انواع مواد غذایی و نوشیدنی ها قرار دارد.

یکی از بهترین فلزاتی که برای روکش دندان مناسب است، طلا می باشد. طلا فلزی است که بسیار سازگار با بدن انسان بوده و حساسیت ایجاد نمی کند. تنها لایه نازکی از طلا، برای روکش دندان کافی است. زیرا استحکام بسیار بالایی داشته و نیازی به تراش مقدار زیادی از نسج دندان به منظور جای گرفتن روکش نیست. ضمن اینکه فلز طلا به دلیل تطابق پذیری بالا، به راحتی فرم می­گیرد و یک روکش دقیق و کامل را ایجاد می کند.

با گذشت زمان و گران شدن این فلز ارزشمند، استفاده از طلا برای روکش دندان ها منسوخ شده و جای خود را به مواد تمام سرامیک چینی و پرسلن و همچنین روکش هایی که ترکیب سرامیک و فلز هستند، مانند زیرکونیا داد. مهمترین حسن این مواد این است که روکش های امروزی دندان ها را هم رنگ و هماهنگ جلوه می دهند. البته ممکن است برای دندان های عقب، جنس روکش تمام فلز باشد، زیرا در معرض دید نیست. اما بیشتر افراد ترجیح می دهند دندان های عقب نیز با مواد همرنگ دندان طبیعی روکش شود.

روکش های امروزی که در لابراتوار ها ساخته می شوند، فلزاتی هستند که روی آن پرسلن یا مواد چینی کار می شود تا همرنگ دندان باشد. پرسلن دارای طیف رنگی بوده به طوری که دندانپزشک قادر است رنگ روکش دندان را با رنگ دندان های فرد تطابق داده تا روکش نیز مانند سایر دندان ها به نظر برسد.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

هزینه روکش دندان چقدر است؟

هزینه هر واحد روکش دندان زیرکونیا حدود 1.200.000 تومان 

هزینه روکش معمولی 900.000 تومان است.

راهنمای کامل انحلال شرکت به همراه مدارک، مراحل و هزینه آن

 برخی اوقات، ضرورت ایجاب می‌کند که حیات تجاری یک شرکت پایان یابد و به اصطلاح انحلال شرکت صورت بگیرد. کارت بازرگانی فوری  باید توجه داشته باشید که این موضوع به معنای تمام شدن کسب و کار شرکت نیست.

یک کسب و کار ممکن است برای پایان دادن به کسب و کار خود دلایل مختلفی داشته باشد که برای مثال می‌تواند موارد زیر باشد: ادغام شرکت با شرکت‌های دیگر، راه‌اندازی کسب و کار جدید و غیره. نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که پایان دادن به کسب و کار با انحلال شرکت متفاوت است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص انحلال شرکت در اختیارتان قرار دهیم.

انحلال شرکت چند نوع است؟

بهتر است بدانید که انحلال شرکت دارای انواع متفاوتی است که در زیر به شرح هرکدام از آنها می‌پردازیم:

1. انحلال قهری

این نوع از انحلال نوعی انحلال اجباری تلقی می‌شود که با ورشکستگی شرکت روی می‌دهد. شایان ذکر است که انحلال قهری و ورشکستگی نیازی به حکم دادگاه ندارد.

2. انحلال شرکت با تصمیم مجمع عمومی

در این نوع انحلال باید ابتدا تعریفی از مجمع عمومی داشته باشید. این مجمع به جلسه‌ی بین سهامداران یا شرکا با مدیران شرکت اطلاق می‌شود. در صورتی که این مجمع عمومی تصمیم به انحلال شرکت بگیرند، این موضوع عملی می‌شود. در نتیجه این انحلال به صورت اختیاری صورت می‌گیرد.

3. انحلال شرکت با حکم قضایی

گاهی اوقات دادگاه بنا به دلایلی دستور انحلال شرکت را صادر می‌کند. در اینصورت شرکت مجبور است مطابق با خواسته دادگاه عمل کند. بدین منظور مدیر شرکت در طی یک فرصت ۶ ماهه از طرف دادگاه باید نسبت به برطرف کردن ایرادات وارده اقدام کند. در غیر اینصورت حکم انحلال صادر خواهد شد.

انحلال شرکت شامل چه مراحلی است؟

همانطور که مطلع هستید، شرکت‌ها دارای انواع مختلفی هستند که شیوه انحلال آنها با دیگری متفاوت است. در این مقاله قصد داریم شیوه  انحلال شرکت با مسئولیت محدود را با انحلال شرکت سهامی خاص توضیح دهیم.

انحلال شرکت با مسئولیت محدود

در این نوع از انحلال باید مراحلی طی شوند که این مراحل ضمن شباهت‌هایی که با انحلال شرکت سهامی خاص دارد، دارای تفاوت‌هایی نیز هست. این تفاوت‌های جزئی شامل مراحل زیر است:

  • در ضمن انحلال شرکت مدیر تصفیه لزوما نباید از شرکا باشد که در این صورت باید مدارک او را نیز به اداره ثبت پست کنید.
  • برای انحلال شرکت مدت زمان مشخصی تعریف نمی‌شود.

 نکته‌ی دیگری که باید در این مورد مد نظر قرار دهید این است که تمامی شرکای شرکت بایستی بعد از ارائه شدن درخواست انحلال شرکت آن را امضا کنند. البته، گاهی این امکان وجود دارد که برخی از شرکا بیشتر از ۵۰ درصد در شرکت سهم داشته باشند.

در این صورت با امضای دو نفر از شریکان بالقوه انحلال شرکت صورت می‌گیرد.‌ پس از انجام این انحلال نیز باید دارایی‌ها یا بدهی‌های شرکت میان اعضا تقسیم شود. توجه داشته باشید که باقی مراحل انحلال مشابه شرکت سهامی خاص است که در ادامه بدان می‌پردازیم.

انحلال شرکت سهامی خاص

این نوع از انحلال در طی مراحل زیر صورت می‌گیرد:

  • نتیجه‌گیری شرکا برای انحلال شرکت
  • موافقت کامل مدیر تصفیه نسبت به انحلال
  • تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده و تنظیم صورت جلسه انحلال شرکت و امضا کردن این صورت جلسه توسط تمامی اعضا و سهامداران
  • تعیین یک نفر به عنوان مدیر تصفیه شرکت و درج در صورتجلسه و امضای آن توسط مدیر تصفیه
  • مشخص کردن مکان تصفیه شرکت
  • مراجعه به سامانه اداره ثبت برای انجام مراحل انحلال شرکت
  • بارگذاری صورتجلسه در سامانه
  • ثبت نهایی
  • ارسال صورت جلسه انحلال شرکت سهامی خاص و لیست سهامداران و امضای آنها به اداره ثبت توسط باجه‌های پستی
  • مشاهده نتیجه ثبت صورت جلسه انحلال در سایت اداره ثبت پس از ۵ الی ۱۰ روز کاری
  • مراجعه مدیر تصفیه شرکت به اداره ثبت برای امضای ذیل اوراق و دریافت آگهی انحلال
  • ثبت آگهی انحلال شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار

    علل انحلال شرکت

  • عدم انجام هدف انتخابی شرکت

    گاهی شرکت برای یک هدفی خاص ثبت می‌شود اما در طی فعالیت اهداف اصلی محقق نمی‌شود یا این هدف زودتر از موعد اصلی محقق می‌شود. در این صورت معمولا شرکا تصمیم به انحلال شرکت می‌گیرند.

    انقضای زمان

    یک شرکت به طور معمول در یک زمان مشخصی می‌تواند فعالیت کند. در صورتی که این موعد تمام شود، شرکت نیز منحل می‌شود

    البته، مجمع عمومی شرکا یا سهامداران در صورت لزوم می‌توانند نسبت به تمدید مدت زمان شرکت اقدام کنند و در صورتی که این کار را قبل از انقضای تاریخ مذکور انجام دهند، انحلال شرکت صورت نمی‌گیرد. بدیهی است که پس از انقضای مدت زمان ثبت شرکت توافق شرکا و سهامداران اثری نخواهد داشت. این بدان جهت است که انحلال چنین شرکت‌هایی به صورت قهری انجام می‌شود.

    تصمیم تمامی شرکا

    برخی اوقات تمامی شرکای شرکت بنا به دلایلی نسبت به انحلال شرکت اتفاق نظر دارند. بنابراین، در صورتی که تمامی شرکا تصمیم به انحلال بگیرند، این کار می‌تواند عملی شود.

    شایان ذکر است که موضوع انحلال شرکت با توافق شرکا در مورد شرکت‌های مختلف متفاوت است که در زیر عنوان می‌شوند:

    1. شرکت تعاونی و شرکت سهامی: این شرکت‌ها با رای مجمع عمومی فوق‌العاده می‌توانند تصمیم بر انحلال شرکت را عملی کنند.
    2. شرکت تضامنی، شرکت نسبی و شرکت مختلط غیر سهامی: امر انحلال در شرکت‌های مورد نظر با تصمیم تمامی شرکا انجام می‌شود و در تشکیل مجمع عمومی کلیه شرکا باید حضور داشته باشند.
    3. شرکت با مسئولیت محدود: تعدادی از شرکا با سهم الشرکه بیشتر از نصف سرمایه شرکت قادر به تصمیم گیری در رابطه با انحلال شرکت هستند.

    منتفی شدن تعدد شرکا

    چنانچه شرایط انحلال شرکت مبنی بر فوت یکی از شرکا در اساسنامه قید شوند و این شرایط اتفاق بیفتد، به طور طبیعی انحلال شرکت انجام می‌شود.

    البته، در برخی از شرکت‌ها نظیر شرکت‌های تضامنی، نسبی، مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی در صورت فوت یکی از شرکا، سایر شرکا و قائم مقام متوفی می‌توانند درباره بقا یا عدم بقای شرکت تصمیم گیری کنند. در صورتی که شرکای دیگر به بقای شرکت راضی باشند، همه چیز بستگی به رضایت یا عدم رضایت قائم مقام متوفی دارد و او باید ظرف مدت یک ماه پس از تاریخ فوت به طور کتبی رضایت یا عدم رضایت خود را اعلام کند. چنانچه قائم مقام متوفی رضایت خود را مبنی بر بقای شرکت اعلام کند در سود و زیان شرکت سهیم می‌شود.

    توجه داشته باشید که در شرکت‌های مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی تنها فوت یا حجر شرکای ضامن در انحلال شرکت تاثیرگذار است. در واقع، فوت سایر شرکا باعث منحل شدن شرکت نمی‌شود.

    ورشکستگی شرکت

    در صورتی که شرکت قادر به پرداخت هزینه‌هایی محوله نباشد و دچار ورشکستگی شود، مطابق با قانون این شرکت حق دخالت در امور داخلی خود را ندارد. در نتیجه شرکت مورد نظر منحل می‌شود.

    نصف شدن سرمایه شرکت

    در مواردی ممکن است با توجه به ضررهای متوالی وارد شده به شرکت میزان سرمایه آن به نصف کاهش یابد‌. در این صورت حتی با درخواست یکی از شرکا و موجه بودن درخواست او از طرف دادگاه، شرکت منحل می‌شود. البته، این امکان نیز وجود دارد که شرکای دیگر با پرداخت سهم این فرد او را از شرکت خارج کنند.

    انحلال به دلیل توقف فعالیت شرکت‌های تجاری

    چنانچه شرکت‌های تعاونی و تجاری به مدت بیش از یکسال بدون عذر موجه فعالیت نداشته باشند، انحلال شرکت صورت می‌گیرد. این موضوع درباره شرکت‌های سهامی نیز صادق است.

    انحلال شرکت به دلیل فقدان یکی از شرایط قانونی

    بنا به قانون حداقل تعداد شرکا برای شرکت‌های تجاری دو نفر در نظر گرفته می‌شود. با این وجود، شرکت‌های سهامی خاص و سهامی عام نیاز به حداقل سه یا پنج سهامدار دارند. در مورد شرکت‌ تعاونی نیز تعداد شرکا باید بیش از ۷ نفر باشد. چنانچه این قانون درباره تعداد شرکای شرکت رعایت نشود، زمینه‌ی انحلال شرکت فراهم می‌آید.

    سایر قوانین شرکت که در صورت عدم رعایت موجب انحلال می‌شود به شرح زیر می‌باشند:

    در هنگام تاسیس شرکت‌های سهامی عام باید میزان سرمایه این شرکت از پنج میلیون ریال کمتر نباشد. در مورد شرکت سهامی خاص این مقدار یک میلیون ریال است. در صورتی که این سرمایه کمتر از مقدار تعیین شده باشد شرکت موظف است در طول یک سال نسبت به افزایش سرمایه اقدام کند.

    همچنین، این شرکت قادر است با تغییر فعالیت خود مطابق با قانون تجارت به شرکت دیگری تبدیل شود. در غیر اینصورت ذینفعان شرکت قادر به درخواست انحلال شرکت از دادگاه دارای صلاحیت هستند‌. البته، در صورت عدم صدور رای قطعی، دادگاه می‌تواند رسیدگی را متوقف کند و موضوع انحلال منتفی شود.

    در مورد شرکت‌های تعاونی نیز در صورت کمتر بودن شرکا از حد نصاب، شرکت مکلف است در طی سه ماه نسبت به افزایش تعداد شرکا اقدام کند. در صورت عدم رعایت قانون، وزارت تعاون پس از سه بار اخطار کتبی می‌تواند شرکت را منحل کند.

    اقدامات لازم پس از انحلال شرکت

    هر شرکتی پس از انحلال باید اقدامات خاصی انجام دهد که عبارتند از:

    • تقسیم اموال و دارایی‌های شرکت در بین افراد مقروض و پس از آن در میان سهامداران و افراد ذی النفع
    • انجام حسابرسی‌های دقیق برای ادای قرض شرکت و مشخص کردن میزان اموال منقول و غیر منقول (اموال نقدی یا غیر نقدی)

    نکته‌ای که در این مورد باید بدان توجه داشته باشید این است که در هنگام انجام اقدامات بایستی در کنار نام اصلی شرکت، کلمه در حال تصفیه باید عنوان شود. علاوه بر آن، به کار بردن این لفظ در کنار نام مدیران و برگه‌های شرکت ضروری است.

    میزان مالیات انحلال شرکت

    پس از اینکه شرکت منحل و یک آگهی در روزنامه رسمی درج شد، مدیر تصفیه با مراجعه به سایت اداره دارایی و تکمیل اظهارنامه انحلال شرکت باید نسبت به تعیین تکلیف بدهی‌های مالیاتی شرکت اقدام کند. در این مرحله کارشناس مربوطه میزان مالیات شرکت را پس از تحویل اظهارنامه مشخص می‌کند. رقم این مالیات برای شرکت‌های مختلف متفاوت است.

    توجه داشته باشید که برای محاسبه مالیات پس از انحلال شرکت باید درآمدهای شرکت را به دو دسته تقسیم بندی کنیم. دسته‌ی اول درآمدها مربوط به فروش محصولات شرکت و سودآوری از طریق آنها خواهد بود. دسته‌ی دوم نیز درآمد ناشی از فروش اموال شرکت برای پرداخت بدهی‌ها و انجام پروسه انحلال شرکت است. درآمد دوم در واقع مربوط به سودآوری شرکت نیست و مشمول مالیات نمی‌شود.

    مدارک مورد نیاز

    برای اینکه عملیات انحلال شرکت را انجام دهید نیاز به ارائه تعدادی مدارک به اداره ثبت دارید که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم:

    • اصل صورت جلسه انحلال و تایید آن توسط شرکا و مدیر تصفیه و ارائه این صورت جلسه به سامانه ثبت اسناد و املاک کشور
    • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر تصفیه در صورتی که از شرکای شرکت نباشد
    • آگهی منتشر شده در آخرین روزنامه رسمی

    توجه داشته باشید که مدارک ارائه شده به اداره توسط شرکت‌های مختلف تفاوت‌های جزئی دارند که بدان اشاره خواهیم کرد. برای مثال مدارک مورد نیاز برای شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر است:

    • اصل صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده که تمامی شرکا و مدیر تصفیه آن را امضا کرده است.
    • اصل وکالتنامه در صورتی که انجام امور مربوط به ثبت انحلال بر عهده وکیل دادگستری باشد.
    • در صورت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده با اکثریت شرکا و عدم حضور تعدادی از آنها در مجمع، ارائه اصل روزنامه کثیرالانتشار نیز ضروری است. در این روزنامه باید تشریفات لازم برای دعوت از مجمع عمومی فوق العاده ذکر شده باشد.

    علاوه بر آن، شرکت سهامی خاص نیز نیاز به ارائه مدارک مختص خود دارد که در زیر عنوان می‌شوند:

    • اصل صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده که سهامداران، بازرسان و مدیر تصفیه آن را امضا کرده باشد.
    • ارائه اصل وکالتنامه در صورتی که انجام امور مربوط به ثبت انحلال بر عهده وکیل دادگستری باشد.
    • ارائه روزنامه کثیرالانتشار در صورتی که کلیه سهامدارن در مجمع عمومی فوق العاده شرکت نداشته باشند.

    معرفی مدیر تصفیه و شرح وظایف او

    مدیر تصفیه کسی است که وظیفه دارد پس از انحلال شرکت نسبت به تصفیه اقدام کند. به طور معمول، در شرکت‌های با مسئولیت محدود مدیران شرکت عهده‌دار امور مربوط به تصفیه هستند. مگر اینکه در اساسنامه شرکت این وظیفه بر عهده افراد دیگری گذاشته شود.

    مطابق با ماده ۲۰۷ قانون تجاری مدیران تصفیه وظیفه دارند ضمن پایان دادن به امور جاری شرکت نسبت به اجرای تعهدات و وصول مطالبات و تقسیم دارایی شرکت اقدام کنند. مدیران تصفیه می‌توانند در هنگام اجرای این وظایف در صورت نیاز معاملات جدیدی را برای شرکت به انجام برسانند.

    علاوه بر آن، مدیران تصفیه حق اقامه دعوی از طرف شرکت را دارند. آنها می‌توانند دعاوی مربوط به شرکت را با کسب اجازه از مجمع عمومی یا اساسنامه به صلح خاتمه دهند یا آنها را به داوری ارجاع دهند.

    به طور کلی مدیر تصفیه باید وظایف زیر را بر عهده بگیرد:

    • بررسی دفاتر و اسناد شرکت و محاسبه بدهی و حساب‌های شرکت
    • پایان دادن به فعالیت‌های جاری شرکت
    • اجرای تعهدات شرکت در رابطه با اشخاص حقیقی و حقوقی
    • تقسیم دارایی شرکت

    مدیر تصفیه باید مطابق با مراحل زیر نسبت به تصفیه شرکت اقدام کند:

    1. وصول مطالبات شرکت
    2. نقد کردن تمامی دارایی‌های موجود در شرکت
    3. پرداخت قرض‌ها و دیون شرکت
    4. تقسیم دارایی‌های غیر منقول در میان سهامداران و شریکان

    البته، در مورد شرکت تجاری مراحل تصفیه به این صورت انجام می‌شود:

    • نقد کردن تمامی دارایی‌های شرکت از قبیل دارایی‌های منقول و غیر منقول
    • وصول مطالبات و بدهی شرکت
    • پرداخت دیون شرکت
    • تقسیم اموال باقی مانده شرکت میان شرکا پس از پرداخت کامل دارایی شرکت

    در این رابطه نکاتی هم در مورد تصفیه شرکت مطرح می‌شود که مدیر تصفیه باید آنها را مد نظر داشته باشد. این نکات به شرح زیر می‌باشند:

    • مدیر تصفیه باید در مدت زمان ۲ سال و نه بیشتر ماموریت خود را در زمینه تصفیه به پایان برساند.
    • شخصیت‌های حقوقی می‌توانند به عنوان مدیر تصفیه انتخاب شوند.
    • طلبکاران برای تصفیه مطالبات خود حتما باید به مدیر تصفیه مراجعه کنند و حق مراجعه به سهامداران را برای دریافت و وصول بدهی خود ندارند.

    هزینه انحلال شرکت

    این هزینه اندکی بیشتر از هزینه ثبت یک صورتجلسه تغییرات است و این هزینه در بین تمامی شرکت‌های سهامی خاص و مسئولیت محدود تفاوت جزئی وجود دارد. در زیر هزینه‌های لازم برای انحلال را برایتان ذکر کرده‌ایم:

    • هزینه تنظیم صورت جلسه یا کارمزد موسسه
    • هزینه ثبت صورت جلسه در سامانه
    • هزینه وکیل برای دریافت آگهی و پرداخت هزینه‌های اداره
    • هزینه درج آگهی در روزنامه رسمی

    چنانچه تصمیم به انحلال شرکت دارید می‌توانید با مراجعه به سایت اداره ثبت از قسمت استعلام هزینه انحلال نسبت به استعلام این هزینه اقدام کنید. در این صورت میزان هزینه با پیامک به تلفن همراه شما ارسال می‌شود.

    شرایط قانونی انحلال شرکت

    در قانون تجارت شرایطی برای انحلال شرکت ایجاد شده است که به شرح زیر است:

  • https://danasabt.ir/

    • حفظ نام و اقامتگاه شرکت
    • باقی ماندن دارایی‌های مربوط به شرکت در مالکیت خود آن شرکت
    • در صورت منحل شدن شرکت در اثر ورشکستگی، درخواست حکم ورشکستگی از دادگاه در زمان تصفیه
    • در پیش گرفتن معاملات جدید و بستن قراردادهایی برای پرداخت بدهی‌های شرکت توسط اداره تصفیه یا مدیر تصفیه
    • عدم تبدیل شرکت به یک شرکت دیگر در صورت انحلال

پس از افتادن لمینت دندان چه باید کرد؟

 

علت های افتادن لمینت دندان ها!

همان طور که ابتدای محتوا نیز گفتیم، لمینت ها هم مانند هر درمان دیگری (ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان، پروتز دندان، ترمیم دندان و ... ) ممکن است دچار آسیب و فرسودگی شوند.بهترین دکترایمپلنت در رشت  با این حال مواردی که ممکن است باعث افتادن لمینت دندان ها شود، بسیار زیاد است.

• اولین گزینه ای که افتادن لمینت دندان را به دنبال خواهد داشت، گذشتن مدت زمان زیادی از نصب لمینت بر روی دندان هاست. معمولا لمینت ها عمری برابر با ده سال دارند اما خوب این جانسخت زیبا نیز بر اثر گذشت زمان، دچار فرسودگی و کهنگی خواهد و همین گزینه ها برای افتادن لمینت دندان کافیست!

• دلیل دوم که میتواند باعث افتادن لمینت دندان شود، پوسیدگی های دندانی است. لمینت ها طوری طراحی شده اند که بر روی دندان های سالم شما وصل شده و تا زمانی که فیزیک دندانتان سالم باشد، اتفاقی برای لمینت نخواهد افتاد. اما اگر دندان ها دچار پوسیدگی های عمقی و شدید شوند، تا جایی که بخشی از خود دندان ریخته و از بین برود، دیگر تکیه گاهی برای ماندن لمینت بر روی دندان ها باقی نخواهد ماند.
• دلیل سوم که اتفاقا خیلی هم شایع است، عدم مراقبت درست و به موقع از لمینت هاست.

خوردن مواد غذایی سخت، شکستن آجیل و پوست مغزها با دندان، باز کردن درب بطری ها با دندان و هزارو یک کار دیگر که می تواند به راحتی به لمین های داخل دهان شما آسیب جدی بزند و باعث افتادگی و یا شکستگی آن ها شود. علاوه بر این، مواردی مانند دندان قروچه و فشار زیاد بر روی دندان ها در حین خواب نیز، از عوامل موثر در خرابی لمینت دندان هاست. تازه نکته ی جالبش اینجاست که این دو مورد آخر نه تنها لمینت ها، بلکه خود دندان ها را نیز خرد و پوسیده میکنند.

• و مورد آخر در افتادن لمینت دندان، نصب نا مناسب لمینت ها و یا عدم استفاده از مواد مرغوب میباشد. این دو مورد خیلی سریع و بعد از انجام لمینت خودشان را نمایان میکنند. پس بهتر است برای انجام این کار از پزشکان متخصص کمک بگیرید.

پس از افتادن لمینت دندان ها باید چکار کرد؟

لمینت ها سرامیک های گران قیمتی هستند که معمولا هزینه های خیلی زیادی برای نصب و استفاده از آن ها صرف می شود. بنابراین تا جایی که امکان دارد، افراد باید تلاش کنند تا آسیبی به این ابزار زیبا سازی گران قیمت آسیبی وارد نکنند. حالا اگر لمینت دندان هایتان افتاد، سعی کنید که لمینت را سالم و در ظرفی نگه دارید تا به پزشک خود مراجعه کنید.

پزشک متخصص قالب لمینت قبلی شما را بررسی میکند و در صورت عدم آسیب دیدگی دوباره آن را بر روی دندان هایتان وصل می کند. البته وصل دوباره ی لمینت بر روی دندان ها، نیازمند تراش دوباره ی دندان ها نیز می باشد.

اما اگر لمینت های قبلی آسیب دیده باشند، مراحل لمینت از ابتدا تا انتها، دوباره تکرار خواهد شد. قالب گیری و تراش دندان ها و نصب نهایی لمینت. یادتان باشد که هرگز سعی نکنید لمینتی را که افتاده، خودتان و بدون دخالت دندانپزشک، دوباره وصل کنید.

چه کار کنیم که لمینت دندان ها ماندگاری بالاتری داشته باشد؟

• اولین و مهم ترین کاری که هر فرد می تواند برای سالم نگه داشتن لمینت دندان های خود انجام دهد، رعایت بهداشت دهان و دندان است. این کار نه تنها به سالم ماندن لمینت ها، بلکه به سلامت خود دندان ها نیز کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

• مورد دومی که برای ماندگاری لمینت بر روی دندان باید انجام داد، چکاپ هایی است که هر چند وقت یک بار باید توسط متخصص دندان پزشک انجام شود.

• مورد سوم در سالم نگه داشتن لمینت دندان، استفاده از مسواک هایی با تارهای نرم است. این مدل مسواک ها از سایش بیش از اندازه ی دندان ها جلوگیری میکنند.

https://drshamsdentist.com/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/

• مورد چهارم، که قبلا هم برایتان گفتیم، این است که از دندانهایتان به عنوان ابزارهای شکستن و یا باز کردن و جدا کردن اشیا استفاده نکنید. این کار مستقیما شما را به باطل کردن هزینه و وقت و سلامت دندان هایتان، سوق خواهد داد.

• مورد آخر هم این است که تا جایی که امکان دارد، سعی کنید عادت های بد غذایی را کنار گذاشته و از همه ی دندان هایتان برای جویدن و خرد کردن ومیل کردن غذاها استفاده کنید.

مهم ترین نکات در ثبت شرکت نساجی

 

ثبت شرکت نساجی چیست؟

شرکت نساجی همان گونه که از نامش پیداست به اجتماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی گفته می شود که به منظور اجرای اهداف تجاری و کسب سود پس از کسر هزینه های صورت گرفته انجام می شود. ثبت افزایش سرمایه شرکت بنابراین ثبت شرکت نساجی قراردادی تجاری است که بین افراد حقیقی و حقوقی بسته می‌ شود تا در چارچوب معینی از قوانین عمل کنند.

به موجب ماده ۱۹۵ قانون تجارت «ثبت کلیه شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمعی مقررات قانون ثبت شرکت ها است. بر اساس این ماده ثبت شرکت نامه ها نیز اجباری است». بنابراین با توجه به مواد ذکر شده هرگاه یکی از شرکت های تجاری از جمله شرکت نساجی مراحل مربوط به ثبت شرکت را طی نکند و شرکت را به ثبت نرساند، شرکت مورد نظر رسمیت نداشته و بر خلاف قانون است. بنابراین مراجع ذی صلاح می توانند از انجام فعالیت‌ های آن ها جلوگیری نمایند.

به طور کلی، ثبت شرکت ها آثار مهمی دارند که از لحاظ شرکای شرکت و مراجعین آن ها دارای اهمیت است. در ادامه به این آثار اشاره می‌ کنیم.

اهمیت ثبت شرکت نساجی

با توجه به مطالبی که در سطرهای پیشین ذکر شد، ممکن است با این پرسش مواجه شوید که چرا ثبت شرکت نساجی اهمیت دارد؟  اگر عضو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به فعالیت در صنعت نساجی داشته و قصد دارید تا فعالیت خود را به صورت گسترده در این راستا انجام دهید، لازم است اقدامات لازم برای ثبت شرکت را اجرائی نمایید. در غیر این صورت نمی ‌توانید به طور گسترده در این حیطه فعالیت نموده و فعالیت های شما محدود خواهد شد.

به علاوه با ثبت شرکت نساجی می‌ توانید فعالیتی کاملاً قانونی داشته و در چارچوب قانون، اقدام به فعالیت در این زمینه نمایید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. این موضوع تاثیرات قابل توجه و ویژه ای بر روی قراردادهای شما نیز خواهد داشت؛ زیرا برای عقد قراردادهای بزرگ، فعالیت قانونی به کمک شما می آیند و می توانید از این طریق کسب و کار خود را در آینده گسترش دهید.

فواید ثبت شرکت نساجی

برای داشتن شرکت به عنوان یک عمل حقوقی لازم است که دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی با یکدیگر همکاری نموده و برای کسب سود بیشتر سرمایه‌ گذاری کنند. تشکیل و ثبت شرکت نیازی به گرفتن اجازه قبلی از مقامات اداری ندارد. در واقع برای ایجاد جایگاه شخص حقوقی محتاج اجازه خاصی نیست. در صورتی که فعالیت شرکت بنا بر قانون، مورد قبول باشد شرکت می تواند با رعایت شرایط دیگر قانون تشکیل شود. بنابراین شرکت ها شخصیت حقوقی دارند اما به عنوان یک الزام قانونی باید به ثبت برسند. 

  • با ثبت شرکت نساجی دولت می تواند بر تشکیل شرکت های نساجی نظارت داشته باشد تا سوء استفاده ای صورت نگیرد و قوانین و مقررات مربوط به این حوزه به طور کامل رعایت شوند.
  • امکان حضور و شرکت در نمایشگاه های بین المللی و داخلی برای شرکت های نساجی فراهم می‌ شود. به این طریق می ‌توانند معاملات خود را گسترش دهند.
  • ثبت یک برند فارسی برای محصولات خود در اداره ثبت علائم تجاری را خواهند داشت. بنابراین امکان سوء استفاده از تولیدات آن ها به حداقل می رسد.
  • واگذاری زمین در شهرک های صنعتی برای راه اندازی شرکت با شرایط مناسب از مزایای ثبت شرکت نساجی است.
  • با فعالیت در قالب شرکت کلیه امور تجاری و غیرتجاری شرکت به صورت رسمی و قانونی انجام می‌ شود و اعتبار بیشتری پیدا می کند.
  • فعالیت تحت عنوان شرکت با توجه به امتیازات و حمایت‌ هایی که قانون از شرکت ها می کند مانند ثبت شرکت برای گرفتن وام، موجب اطمینان خاطر بیشتر به علت امنیت شغلی نسبت به فعالیت شخصی افراد می شود.
  • ثبت شرکت نساجی امکان حضور در مناقصات و مزایدات را برای شرکت ‌ها فراهم می ‌کند.
  • قراردادهای کاری و رسمی بین شرکا تنظیم می‌ شود. این موضوع موجب می ‌شود که بعدها هیچ کدام از شرکا نتوانند اظهار بی اطلاعی از مواردی مانند اسناد غیر رسمی از وجود شرکت نامه، اساسنامه و سایر تصمیماتی که به ثبت می‌ رسد را داشته باشند و یا به ایراداتی که درباره اسناد غیر رسمی آن ها ممکن است وارد شود استناد کنند.
  • ثبت شرکت نساجی از دیدگاه معامله کنندگان با شرکت دارای اهمیت بسیار زیادی است. به گونه ای که بسیاری از افراد از معامله کردن با افرادی که در قالب غیر شرکت فعالیت می کنند سر باز می ‌زنند؛ زیرا این افراد باید در خصوص سرمایه شرکت، میزان اختیار مدیران و قدرت توانایی شرکت اطلاعات کامل داشته باشند. موارد مهم هر شرکت در جراید کثیرالانتشار آگهی می‌ شود تا تمامی افراد از آن مطلع شوند. به علاوه هر شخص خارجی می تواند به پرونده که برای ثبت شرکت تشکیل شده است مراجعه نموده و از محتویات آن مطلع شود. بنابراین اعتبار معاملات بزرگ با شرکت های نساجی بیشتر از اعتبار معاملات با شخص می شود و این موضوع می تواند در گسترش معاملات شرکت و سودآوری نقش ویژه ای داشته باشد.

اکنون که با فواید ثبت شرکت نساجی آشنا شده ایم، وقت آن رسیده است که زمینه های فعالیت شرکت نساجی را مورد بررسی قرار داده و با آگاهی کامل مراحل و مدارک لازم جهت ثبت شرکت نساجی را مطالعه کنیم.

حیطه فعالیت شرکت نساجی

نساجی در واقع دانشی است که در زمینه های متعددی به فعالیت می پردازد. ثبت شرکت تعاونی خدماتی نساجی و سایر شرکت ها می توانند زمینه های فعالیت زیادی داشته باشند. برخی از این زمینه ها که در حیطه شرکت نساجی می توانند مورد تحقیق قرار بگیرند عبارت اند از:

  • بافتن پارچه با استفاده از نخ در حیطه فعالیت های شرکت نساجی قرار دارد.
  • از الیاف مصنوعی یا طبیعی و یا ترکیبی از آن ها نخ تولید می کنند.
  • با استفاده از نخ یا الیاف منسوجات بی بافت تولید می کنند.
  • عملیات های مربوط به رنگرزی پارچه در این شرکت ‌ها انجام می شود.
  • چاپ پارچه و تکمیل کالای نساجی توسط شرکت های نساجی انجام می شود.
  • این شرکت ‌ها می توانند منسوجات خاصی برای استفاده در صنایع مختلف تولید کنند.

چگونگی ثبت شرکت نساجی

اگر به فعالیت در زمینه نساجی علاقه مند هستید و یا به هر دلیلی می خواهید که در زمینه نساجی به فعالیت بپردازید ۲ راه حل دارید. اول آن است که شرکت نساجی خود را ثبت کنید و راه حل دوم آن است که به صورت محدود تر و بدون نیاز به ثبت شرکت فعالیت خود را آغاز کنید.

 توجه به آن که حیطه فعالیت شما چیست، ممکن است نیاز داشته باشید که شرکت نساجی خود را به ثبت برسانید. این کار به شما امکان می ‌دهد تا به موجب آن بتوانید قراردادهای مختلف بزرگ را ببندید. به عنوان مثال مجموعه های بزرگ و معتبر کم تر اتفاق می ‌افتد که با کسب و کارهایی که در جایی ثبت نشده اند و یا نام و نشانی ندارند همکاری داشته باشند.

نکته ‌ای که لازم است در خصوص شرکت های نساجی بدانید آن است که این شرکت ها یا به صورت شرکت هایی با مسئولیت محدود و یا به صورت شرکت های سهامی خاص راه اندازی و تأسیس می ‌شوند. هر کدام از این شرکت ‌ها دارای شرایط و مسئولیت های مخصوص به خود هستند و برای ثبت آن ها لازم است مدارک خاصی را ارائه نمود و مراحل مشخصی را پشت سر گذاشت.

 شرایط لازم برای ثبت شرکت های نساجی که دارای مسئولیت محدود هستند شامل موارد زیر است:

  • شرکت هایی که با مسئولیت محدود فعالیت می کنند تعداد شرکای آن ها باید حداقل دو نفر باشد.
  • مدیرعامل عامل شرکت موظف است تمامی سرمایه‌ ها را تحویل گرفته و اقراریه ها را دریافت کند.
  • حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است که باید پرداخت شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت نساجی

 

در انجام اقدامات لازم در ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود و سهامی خاص نیاز به ارائه مدارک خاصی است که باید به طور کامل فراهم شوند. مهم ‌ترین مدارک لازم برای ثبت شرکت نساجی به تفکیک مسئولیت محدود یا سهامی خاص به شرح زیر هستند:

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت نساجی با مسئولیت محدود

  1. دو برگ از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره که دارای امضاء بازرسین و سهامداران می باشد.
  2. دو جلد از اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء آن ها توسط تمامی سهامداران
  3. دو نسخه از صورت جلسه هیئت مدیره که توسط که مدیران منتخب مجمع امضاء شده اند.
  4. دو نسخه از شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء توسط تمامی سهامداران
  5. دو برگ از تقاضانامه شرکت و امضاء آن ها توسط شرکاء
  6. کپی شناسنامه و کارت ملی برابر با اصل شده تمامی سهامداران
  7. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
  8. پرداخت هزینه از پیش تعیین شده به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای تعیین نام
  9. تکمیل نمودن فرم ثبت نام
  10. دریافت تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار
  11. معرفی نمایندگان
  12. ارائه تصویر روزنامه رسمی و آگهی تأسیس و ثبت شرکت نساجی
  13. اخذ مجوز در صورت نیاز با توجه به نظر کارشناس اداره ثبت شرکت ها

شرایط ثبت شرکت نساجی سهامی خاص

  1. حداقل آورده نقدی یک میلیون ریال
  2. حداقل سه نفر عضو به همراه دو نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضا باشند.
  3. حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت نساجی به صورت نقدی پرداخت شود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت نساجی سهامی خاص 

تکمیل فرم تعیین نام

  • پرداخت مبلغ تعیین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضای هیأت مدیره باید که در دفاتر اسناد رسمی قابل تهیه است

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی بازرسید

  • دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران

  • دوبرگ صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد

  • دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام اظهارنامه آن توسط کلیه سهامداران

  • گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس در آن جا افتتاح شده است

  • دوجلد صورت ‌جلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.

  • معرفی نامه نمایندگان در صورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی، آگهی تأسیس با آخرین تغییرات آن

  • اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

  • تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی بر غیر دولتی بودن آن

مراحل ثبت شرکت نساجی

افرادی که قصد دارند شرکت نساجی خود را ثبت کنند باید مجوز های لازم را در این زمینه دریافت نمایند. برای ثبت شرکت نساجی لازم است که به اداره کل ثبت شرکت ها مراجعه نمود و مجوزهای لازم را دریافت نمود.

در ابتدا باید ثبت اینترنتی شرکت را انجام داد. بدین صورت ثبت نام در ثنا برای ثبت شرکت الزامی است. پس از تایید نهایی ثبت شرکت می توانید تایید نامه شرکت نساجی را دریافت کنید. سپس تمامی او را توسط اعضای هیئت مدیره و سهامداران امضا می‌شود و پس از آن تمامی مدارک به اداره ثبت شرکت ها به وسیله پست و درج بارکد پستی در سامانه اداره ثبت شرکت ها ارسال می گردد.

مدارک ارسال شده توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تکمیل بودن تایید می شوند و آگهی تأسیس صادر می شود. سپس وکیل شرکت یا نماینده قانونی می تواند به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نموده و پرونده ثبتی و آگهی تأسیس را که دارای شماره ثبت و شناسه ملی است دریافت می نماید و آن را در روزنامه رسمی به مدت ۱۵ الی ۲۰ روز کاری ثبت می کند.

ثبت شرکت نساجی در دو قالب سهامی خاص یا با مسئولیت محدود انجام می شود. تفاوت شرکت نساج سهامی خاص با شرکت نساجی با مسئولیت محدود در مزایای این دو مورد از شرکت های سهامی خاص می توانند به آسانی وام گرفته و از تسهیلات آن استفاده کنند و در مناقصه ها و مزایده ها شرکت کنند هر کدام از شرکت های سهامی خاص با مسئولیت محدود شرایط خاصی دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

شرایط ثبت شرکت نساجی

  • داشتن حداقل ۳ عضو دارای سن قانونی (۱۸ سال تمام).
  • در ابتدای تأسیس حداقل ۳۵% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود.
  • در صورت وجود سرمایه غیرنقدی باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس شود.
  • داشتن حداقل ۳ سهامدار و دو بازرس.
  • عدم سوء پیشینه کیفری اعضای هیأت مدیره.
  • مؤسسین، مسئولیت تامین سرمایه شرکت را برعهده دارند و باید عهده دار مسئولیت تضامنی نسبت به اقدامات و اعمال برای تأسیس و ثبت شرکت باشند. تا زمان به ثبت رسیدن شرکت، نباید گواهینامه موقت سهم یا ورقه سهم صادر شود. در صورت تخلف، امضاکنندگان مسول جبران خسارات اشخاص ثالث هستند.
  • امضای اساسنامه شرکت توسط تمامی سهامداران.اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از ۳۵ % کل سهام باشد. این اظهارنامه باید توسط کلیه سهامداران امضا شود. همچنین تادیه و تقویم سرمایه غیرنقدی و تفکیک آن در اظهارنامه و ذکر سهام ممتاز در صورت وجود چنین سهامی.
  • انتخاب اولین مدیران و بازرسان شرکت با امضا تمامی سهامداران.
  • ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد.
  • https://danasabt.ir/%d9%be%d9%84%d9%85%d9%be-%d8%af%d9%81%d8%a7%d8%aa%d8%b1/

  • قبول سمت مدیریت و بازرسی با رعایت قسمت اخیر ماده ۱۷٫
  • از آن جا که طرح، تصویب اساسنامه، انتخاب مدیران، بازرسان، تعیین روزنامه، تنظیم اظهارنامه و غیره باید توسط کلیه موسسین انجام شود، در شرکت های سهامی خاص کلیه تصمیمات در ابتدای تأسیس باید به اتفاق آرا اتخاذ شود.

    مسئولیت شرکا در شرکت سهامی خاص «به میزان مبلغ اسمی سهام هر شریک» است.

آیا لمینت دندان موجب پوسیدگی دندان می شود؟

 

نگاهی به لمینت دندان

لمینت دندان دقیقا مانند روکش است. بهترین متخصص ریشه دندان در رشت  لمینت از یک ماده بسیار نازک ساخته شده است و زمانی که روی دندان قرار می گیرد، ظاهر زیبایی به آن می بخشد. روکش لمینت از جنس سرامیکی، قسمت زیادی از دندان را در بر می گیرد و می پوشاند. به همین خاطر کمتر درگیر پوسیدگی می شود. اما فرد باید حتما بهداشت دهان و دندان را رعایت کند. در ادامه به مهم ترین مزیت های لمینت دندان می پردازیم.

لمینت دندان چه مزیت هایی دارد؟

همانطور که گفته شد لمینت دندان یکی از بهترین راه ها برای زیباتر نشان دادن دندان های شما می باشد. لمینت دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد. زمانی که این پوسته های کاربردی و نازک روی دندان های شما قرار می گیرند، تمام لکه ها محو می شوند. به یاد داشته باشید اگر درمان هایی مانند بلیچینگ دندان برای اصلاح دندان های شما موثر نباشد، دندانپزشک لمینت را پیشنهاد می دهد.

بهتر است بدانید مهم ترین مزیت های لمینت دندان عبارتند از:

- زمانی که دندان ها شکسته و فرسوده شده اند، لمینت دندان می تواند به خوبی این نقص ها را بپوشاند.

- با لمینت فاصله میان دندان ها به خوبی رفع می شود.

- گاهی اوقات استفاده کردن از فلوراید و دارو موجب می شود که دندان ها تغییر رنگ پیدا کنند و لکه های عمیقی روی دندان ها ایجاد شود. در این زمان باید حتما از لمینت استفاده کنید. زیرا لمینت می تواند به خوبی این مشکل را برطرف نماید

- همانطور که گفته شد دندان های نامنظم و نامرتب به کمک لمینت صاف و یکدست می شوند.

تفاوت بین ونیز و لمینت دندان

لازم به ذکر است بدانید ونیر با لمینت دندان تفاوت های جزئی دارد. لمینت یک ماده نازک است که روی دندان ها گذاشته می شود. اما ونیرها پوسته هایی هستند که رنگ آنها مشابه دندان است. ونیر و لمینت باعث ترمیم دندان های آسیب دیده می شوند.

برای جلوگیری از پوسیده شدن باید چه کنیم؟

زمانی که شما از لمینت دندان استفاده می کنید، دندان هایتان کمتر درگیر پوسیدگی دندان می شوند. اما حتما باید از دندان های خود مراقبت نمایید. در ادامه به مهم ترین مراقبت های بهداشتی دهان و دندان می پردازیم:

- در سال حدود دو بار و به صورت منظم به دندانپزشکی مراجعه کنید. دندانپزشک می تواند به راحتی نقص های دندان شما را برطرف کند. علاوه بر این او مطمئن خواهد شد که روکش لمینت شما در شرایط خوبی قرار دارد یا خیر؟

- در روز باید دو بار مسواک بزنید. مسواکی را انتخاب کنید که نرم باشد. اگر مسواک زبر و سفت باشد می تواند به لمینت آسیب وارد کند و خراشیده شود.

- استفاده از نخ دندان را به هیچ عنوان نباید فراموش کنید. نخ دندان از بیماری لثه تا حد زیادی جلوگیری می کند.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای لمینت نیستند؟

لازم به ذکر است بدانید لمینت دندان برای کسانی که درگیر بیماری لثه و پوسیدگی دندان هستند، مناسب نیست. همچنین کسانی که مینای دندان ضعیف تری دارند نباید دندان های خود را لمینت کنند. به یاد داشته باشید کسانی که دندان های خود را بیش از حد به یکدیگر می فشارند، به هیچ عنوان کاندیدای مناسبی برای لمینت نیستند. این کار موجب می شود تا به دندان هایشان فشار و آسیب زیادی وارد شود.

چه عواملی موجب می شود تا لمینت دندان صدمه ببیند؟

به یاد داشته باشید گاهی لمینت دندان به علت برخی از حساسیت ها درگیر آسیب می شود. به همین خاطر بهتر است بعضی از عادت های نادرست را رها کنید. عادت هایی مانند جویدن ناخن، کشیدن سیگار موجب می شود که به لمینت شما صدمه وارد شود. برخی از اوقات دندانپزشکان به علت مشکلات دهانی لمینت ها را جدا می کنند و دوباره آن را نصب می کنند. رعایت بهداشت دهان و دندان سبب می شود تا لمینت شما درگیر پوسیدگی نشود. مصرف موادخوراکی مانند نوشابه را به حداقل برسانید. زیرا نوشابه فسفریک اسید دارد و این ماده به لمینت ها آسیب جدی وارد می کند. اگر شما به تازگی لمینت کرده اید، باید حتما در هنگام مصرف مایعات از نی استفاده نمایید.

توجه داشته باشید بایستی حتما از لمینت دندان در برابر تمام نیروهای قوی محافظت نمایید. زیرا زمانی که به لمینت های شما آسیب وارد می شود، کاملا از کار می افتند. افرادی که ورزش های تماسی و سنگین انجام می دهند، باید از محافظ دهان استفاده نمایند. همانطور که گفته شد لمینت هایی که شما استفاده می کنید، گاهی در اثر ورزش های سنگین و یا دندان قروچه درگیر آسیب می شوند. به همین خاطر باید هر چه سریع تر به منظور درمان این مشکل به دندانپزشکی مراجعه نمایید. به یاد داشته باشید از مصرف غذاهای سفت نیز باید پرهیز کنید. جویدن یخ می تواند به آسانی لمینت شما را بشکند. به همین خاطر به هیچ عنوان نباید با دندان هایتان مواد خوراکی مانند یخ، پسته و بادام را بشکنید.

 
صفحه قبل 1 ... 20 21 22 23 24 25 صفحه بعد